25.000 kr per uge eller fabelagtige kollegaer ? Brug det i overskriften

Pro-tip når du skriver job annoncer målrettet læger. Overskriften skal antyde det, der er jeres største selling-point:
Det kan fx. være
– Lønnen
– Fleksibilitet i arbejdstider
– Godt arbejdsmiljø
– Deltid, uddannelse, barns tredie sygedag…. fantasien sætter grænser.

Ikke alle jobportaler tillader at overskriften er kreativ, men det er en mulighed på nytlægejob.dk. Faktisk vil vi opfordre til det, både for arbejdspladsens skyld og for ansøgerne. Hvis det er en parameter for om det bliver et godt match, så vil det være fjollet ikke at nævne det.

Så er der det med lønnen: Opslag med antydning af en god løn, får rigtig som regel mange flere klik… sådan er det bare. Om du som arbejdsgiver vil nævne lønnen er et spørgsmål om stil og hvad I vil signalere.
Men der kan være måde at skrive om lønnen uden at skulle sætte beløb på: ord som “attraktiv”, “konkurrencedygtig”, “god” osv. virker også.

Rekruttering af læger -trends og tips