Tips

Der er mangel på læger i mange specialer. Derfor kan det til være vanskeligt at finde en vikarlæge eller en en ny, fast læge. Det gør sig også gældende til lægejobs med attraktiv løn, arbejdstider og geografisk placering.

Her er nogle tips til hvad der er ofte giver ekstra opmærksomhed om jobopslag på nytlægejob.dk. Måske kan du blive inspireret.

1. Overskriften skal afspejle det absolut bedste ved jobbet
Overskriften er den information om jobbet, som ses af flest personer. Hvad er det aller, aller bedste ved jobbet? Er det arbejdstiderne? Friheden ved at være egne chef i praksis? De sjove kollegaer?
Prøv at sammenligne overskriften "Andel i kompaniskabspraksis sælges", med "Gode kollegaer og et patientgrundlag der byder på lidt hvert i faglige udfordringer - andel af praksis til salg".
Ja, det er lidt ejendomsmægler-jargon, men indtrykket er altså at det virker når det gælder om t å opmærksomhed.
 
2. Skriv noget om lønnen (gerne i overskriften).
Opslag med angivelse af en god løn, helst med et cirka beløb, får mange flere "besøgende" end andre opslag - virkeligt, virkeligt mange flere. Skriv det gerne i overskriften. En go' indtjening ? Det skal da fortælles HØJT!

3. Brug et billede i opslaget
Et billede kan fortælle meget om hvad virksomheden lægger vægt på. Har I lagt et billede ud af den smukke natur i omegnen, et logo eller frokoststuen? Brug gerne mange billeder

4. Fortæl historien
Fortæl gerne historien bag virksomheden, praksis'en o.s.v. Hvem er I, hvor kommer I fra?

5. Kan I starte med en vikar ?
Mange der fx. sætter en praksis til salg er indstillet på at en eventuel køber, kan begynde som vikar. Og en del læger vil finde det attraktivt at kunne starte som vikar, for bare at prøve en mulighed af. Så hvis I er indstillet på det, så skal det da helt bestemt fremhæves i opslaget, eller i overskriften (der var den igen, den med overskriften). 

6. Del opslaget på Facebook o.lign.
Det er nemt at dele jobopslag fra nytlægejob.dk på Facebook. Brug ikonet i højre side af opslaget. Del det vidt og bredt.

7. Overvej en bonusordning
En økonomisk gulerod kan være det, der lige er afgørende for at den rigtige kandidat "tager springet". Vi er måske ikke vant til den slags herhjemme, men nogle vikarbureauer bruger det allerede.
Der kan fx. være en bonus , når vedkommnee har arbejdet xxx timer eller x uger i virksomheden. Det lyder måske dyrt, men der kan være god økonomi i at have en læge mere /ny læge ansat i stedet på at vente....

8. Udlov en dusør
Lov en "dusør" til den der videre giver opslaget til den rette kandidat. Fx en buket blomster eller lidt sødt.....

9. Genindryk opslaget på www.nytlægejob.dk
Der er aktuelt 2-3000 besøg på sitet per måned. Hvis du genindrykker opslaget, bliver det vist på forsiden igen og udsendt med nyhedsmailen ("jobagenten"). Basisannoncer er fortsat gratis.

10. Sæt opslaget på en onsdag eller en søndag
Af en eller anden grund er der mest aktivitet på sitet netop de dage. Søger folk nyt job når mandagen står for døren?

Held og lykke


Ovennævnte tips er erfaringsbaserede... der er ikke evidens bag... endnu... more reserach is needed... og det er uden ansvar i øvrigt....