Læge med interesse for uddannelsesområdet -tidsbegrænset stilling på 1 år

Har du lyst til at arbejde strategisk med uddannelse på sundhedsområdet?
 
Har du lyst til at styrke dine administrative, organisatoriske og ledelsesmæssige indsigter, forståelser og kompetencer, herunder kompetencer vedr. kommunikation og samarbejde?
 
Har du lyst til at prøve kræfter med det politisk-administrative system indefra?
 
Så er der en mulighed i Koncern HR, Sundhedsuddannelser i Region Midtjylland, der også rummer Videreuddannelsessekretariatet i Videreuddannelsesregion Nord.

Der er tale om en tidsbegrænset stilling på fuldtid i et år fra den 1. maj 2018 eller snarest muligt derefter til den 30. april 2019
 
Om stillingen
Vi søger en læge, hvis primære opgaver bliver:



  • At være tovholder på  ad hoc udviklingsopgaver på uddannelsesområdet, især vedrørende videreuddannelse af læger. Det kan f.eks. være efteruddannelse og kompetenceudvikling af speciallæger, øget anvendelse af uddannelsesprogrammer for læger, udvikling af medicinstuderendes klinikophold samt styrkelse af datadrevne og dataunderstøttede beslutninger. Formålet med opgaverne er at styrke det strategiske fokus på arbejdsstyrkeplanlægning - særligt i forhold til læger
     

  • Generelle planlægnings- og sagsbehandlingsopgaver i speciallægeuddannelsen bl.a  i forbindelse med ansættelse af læger i hoveduddannelsesforløb og ved håndtering af konkrete enkeltsager på person- og forløbsniveau.
     

  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg, notater, dagsordenspunkter, referater og analyser på uddannelsesområdet generelt.

    Andre af de sundhedsuddannelser, som kontoret har ansvaret for, kan også blive en del af dine opgaver.
     
    Opgaverne vil være en blanding af tilbagevendende opgaver f.eks. ansættelser af læger i hoveduddannelsesforløb og ad hoc opgaver vedrørende udvikling på uddannelsesområdet.
     
    Langt de fleste opgaver i kontoret løses i samarbejde med andre. Den konkrete fordeling af opgaver i kontoret tager udgangspunkt i den enkeltes kompetencer og interesser.


Kvalifikationer 
Vi ønsker ansøgere, der er uddannet som læge, og har interesse for – og gerne indsigt i – uddannelsesområdet. Det vil desuden være en fordel med et kendskab til  arbejdet i en politisk ledet organisation og administration.

Vi lægger derudover vægt på at du:



  • Arbejder selvstændigt,tager stort ansvar over for opgaveløsningen, selv kan  drive med en opgave, skaber fremdrift og tager initiativ.
     

  • Er meget systematisk og god til at skabe struktur og overblik.
     

  • Har gode analytiske evner og er i stand til at sætte dig hurtigt ind i komplekse problemstillinger og sammenhænge og formidle dem, bl.a. skriftligt i notater, dagsordenspunkter m.v.
     

  • Går til opgaverne med stort engagement og professionalisme – med fokus på at skabe værdi for patienterne.
     

  • Har gode samarbejdsevner og er god til at kommunikere – både mundtligt og skriftligt - og er god til at danne netværk og bruge dem.
     

  • Har blik for helheder, f.eks. på tværs af forskellige dele af sundhedsvæsenet, forskellige dele af regionen som organisation, og i forhold til de forskellige uddannelser på sundhedsområdet.
     

  • Kan balancere mellem mange interessenter - og er udpræget løsningsorienteret og pragmatisk
     

  • Forstår at afbalancere hensynet til  lægers videreuddannelse og behovene hos regionen som arbejdsgiver med ansvar for en driftsorganisation.
     

  • Er fleksibel og kan håndtere at have mange opgaver i gang uden at miste overblikket.
     

  • Er god til at se muligheder og få nye ideer.
     

  • Har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og strategisk med sundhedsuddannelsesområdet, og samtidig have opgaver med generel løbende sagsbehandling.


Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi kan tilbyde spændende og varierende opgaver på et område med stor politisk fokus og behov for løbende udvikling.
 
I kraft af jobbet vil du få et godt indblik i beslutnings- og samarbejdsprocesserne i både det politiske og det administrative system.
 
Vi lægger vægt på både faglig og personlig udvikling, og på at være en fleksibel arbejdsplads med et godt socialt miljø.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en ikke-uddannelsesklassificeret reservelægestilling.
Dine løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
 
Tjenestestedet vil være i Regionshuset Viborg. Tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. maj 2018.
 
Ansøgningsfristen er 14. marts 2018.
 
Samtaler forventes afholdt i uge 12 i 2018.
 
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at indhente yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til



  • kontorchef Berit Bjerre Handberg, direkte telefon 2162 0054, e-mail: berit.handberg@stab.rm.dk eller

  • vicekontorchef Marianne Wolf, direkte telefon 4023 6880, e-mail: marianne.wolf@stab.rm.dk



Share by email Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on LinkedIn Pin on Pinterest

Send til en ven

Oprettet d: 28/02/2018
  • Land: Viborg, Region Nord, Denmark

Relaterede annoncer

  • Healthcare Consultant
    Healthcare Consultant
    02/06/2018

    Zealth vokser, og vi søger en ny medarbejder til vores team. Vi søger en Healthcare Consultant, der ønsker at arbejde i et iværksættermiljø – I en virksomhed, hvor nøgleordene er k...